Webmail

(1.09.2020: Vi har opdateret sikkerhedscertifikatet primo september. Det kan give fejlmeddelelser hos nogle brugere, hvor kontoen ikke har været opsat korrekt. Især på iPad og iPhone erfarer vi at løsningen kan være at fjerne kontoen helt og genopsætte den. Bemærk: Pas på med at fjerne konti fra Apple computere. Hvis din konto har været opsat som pop3 kan du komme til at slette din mail, og den har vi ikke backup af).


Vejledning:

Hvis du har en IMAP- eller POP3-mailkonto hos MICO, kan du tilgå den herfra med dit brugernavn og din adgangskode.

Min Mailkonto

Administration

Hvis du ønsker at opsætte din mailkonto på computer eller mobile enheder, følger her lidt flere informationer:

Indstillinger:

  • Server til indgående post (POP3 eller IMAP): mail.mico.dk
  • Server til udgående post (SMTP): mail.mico.dk
  • Brugernavn: Din e-mailadresse (fx bent@ditdomænenavn.dk)

Øvrige indstillinger (valgfrit):

Aktivér gerne godkendelse til udgående post. Brug samme brugernavn (e-mailadresse) og kode, som ved indgående.

Din SMTP-serverindstilling kan udover de sædvanlige TCP-porte 25 og 465 også opsættes til at bruge TCP-port 366:

Outlook
Gå i Filer > Kontoindstillinger > [dobbeltklik på din e-mailkonto] > Flere indstillinger > Avanceret

Skift SMTP-porten fra 25 til 366

Apple Mail

Gå i Mail > Indstillinger >Konti

Klik på rediger SMTP-serverliste

Skift SMTP-porten fra 25 til 366